احتمال ادامه ریزش قیمت نفت در 3 ماهه دوم 2020

به گزارش وبلاگ هانیما، به گزارش تجارت نیوز، به نقل از سی ان بی سی، نتیجه نظرسنجی از 30 اقتصاددان، استراتژیست و تاجر نفت نشان داد که سقوط شدید قیمت های نفت به خاتمه نرسیده است و احتمالا در 3 ماهه دوم ادامه خواهد داشت.

احتمال ادامه ریزش قیمت نفت در 3 ماهه دوم 2020

اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی سی ان بی سی معتقدند شوک تاریخی تقاضای نفت که به علت شیوع ویروس کرونا به وجود آمده در 3 ماهه جاری بدتر خواهد شد که این هرگونه کوشش فراوریکنندگان سنگین وزنی مانند روسیه و عربستان سعودی برای کاهش فراوری و متوازن کردن بازارها را در سایه خود قرار خواهد داد.

یافته های این تحقیق سی ان بی سی نشان می دهد که جهش قیمت نفت به دنبال هر گونه توافق عربستان سعودی و روسیه، که انتظار می رود منجر به کاهش فراوری 15 میلیون بشکه ای (معادل 10 درصد از عرضه نفت در دنیا) گردد، موقطی خواهد بود.

طبق میانگین پیش بینی 30 استراتژیست، تحلیل گر و تاجر شرکت کننده در نظرسنجی سی ان بی سی (12 نفر از 30 نفر)، قیمت شاخص برنت که بارومتر (فشارسنج) 70 درصد از نفت تبادل شده در دنیا است، احتمالا در 3 ماهه جاری به میانگین 20 دلار بسنده خواهد نمود.

هر چند یک سوم این افراد (9 نفر از 30 نفر) معتقدند قیمت ها در این 3 ماهه به زیر 20 دلار افت خواهند کرد.

در بین بدبین ترین ها دنیل هاینز از بانک ای ان زی پیش بینی کرد که قیمت نفت برنت به محدوده 15 دلار وارد خواهد شد، در حالی که یوهانس بنیگنی از جی بی سی انرژی پیش بینی کرد که قیمت هر دو شاخص نفت موقتا به حدود 10 دلار برسد.

جان دریسکول، مدیر شرکت خدمات جی تی دی انرژی، گفت: سقوط 10 درصدی تقاضا شرایط نرمال جدید نفت خواهد بود.

منبع: مهر

منبع: تجارت نیوز

به "احتمال ادامه ریزش قیمت نفت در 3 ماهه دوم 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال ادامه ریزش قیمت نفت در 3 ماهه دوم 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید