برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر در تهران

به گزارش وبلاگ هانیما، سومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر با شعار (رویکرد تبیین نقش سیاست های اقتصادمقاومتی) از 15 الی 18 اسفند در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برپا است و امروز آخرین روز این نمایشگاه است.

برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر در تهران

به گفته ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و منطقه ها محروم رئیس جمهور، در سومین نمایشگاه توانمندی های روستایی و عشایری 430 شهرستان از 31 استان حضور دارند.

وی اضافه کرد:

برای اداره این نمایشگاه 1300 نفر دست بکار می شوند که 20 درصد آنان خانم های روستایی هستند.

رضوی در ادامه گفت که در این نمایشگاه توانمندی ها و تولیدات عشایری عرضه خواهد شد و غرفه هایی برای استارت آپ های روستایی نیز درنظر گرفته شده است.

وی با ابراز تاسف از عدم توجه به اهمیت روستا و عشایر در سال های گذشته، گفت که علت نرسیدن به رشد مالی، غفلت از جمعیت تولیدنماینده روستایی و عشایری است.

به گفته وی، در گذشته حتی معاونت روستایی ریاست جمهوری ردیف اعتباری نداشت که در سال 93 برای آن ردیف اعتباری گرفته شد. عایدی خانوار روستایی 40 درصد عایدی خانوارهای شهری است و 60 درصد مهاجران و حاشیه نشینان روستاییان و عشایر بوده اند. برای اشتغال زایی در منطقه ها روستایی و عشایری وام پرداخت می گردد و در منطقه ها مرزی سود آن 4 درصد و در دیگر منطقه ها 8 درصد است.

رضوی در ادامه گفت:

برای اینکه عشایر و روستایی را در خلق ثروت به مردم و مسئولان معرفی کنیم، نمایشگاه را برگزار نموده ایم.

محصولات متنوع به ویژه در زمینه (صنایع کوچک، صنایع روستایی و صنایع دستی) معرفی روستاهای نمونه به عنوان الگوی توسعه برای سایر روستاها با موقعیت و شرایط مشابه، معرفی جاذبه های فرهنگی، طبیعی و گردشگری، معرفی مشاهیر، استعدادهای جوان و کارآفرین، ایجاد ارتباط دو سویه شهرنشینان با روستاییان و عشایر، برقراری ارتباط تجاری بین تولیدنمایندگان و مصرف نمایندگان (با ایجاد تقاضای نو و شناسایی بازارهای مصرف برای خرید محصولات و تولیدات این منطقه ها) و تقویت روحیه خودباوری و توانمندی در جامعه روستایی و عشایری از اهداف برگزاری نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر است.

وی در آخر اضافه کرد:

روستاییان تولیدنمایندگان خوبی هستند، اما تاجران خوبی نیستند. تا به امروز 420 میلیارد تومان وام با نرخ 8 درصد به روستائیان و عشایر از محل کانون اشتغال پایدار پرداخت شده است که از این محل 2800 شغل ایجاد شده است. برای وام روستائیان 12رهزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است و بانک های کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون عاملان پرداخت آن هستند.

امروز روز آخر این نمایشگاه است و علاقه مندان می توانند از ساعت 10 الی 18 از آن بازدید نمایند.

منبع: کجارو / rokhdadnama.com / خبرگزاری صدا و سیما

به "برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید