تاریخ نو برای آرتمیس 1 ، سومین کوشش برای پرواز به سمت ماه

به گزارش وبلاگ هانیما، ناسا برای پرتاب موشک بزرگ و تازه خود به سمت ماه، احتمالا در تاریخ 23 سپتامبر (اول مهر) کوشش می نماید. البته فقط درصورتی که ناسا نشت هیدروژن را رفع و از نیروی فضایی آمریکا اجازه پرتاب دریافت کند.

تاریخ نو برای آرتمیس 1 ، سومین کوشش برای پرواز به سمت ماه

به گزارش وبلاگ هانیما و به نقل از تک دیلی، این سومین کوشش برای فرستادن فضاپیمای اوریون به دور ماه است. کوشش های قبلی به علت نشست سوخت هیدروژن با شکست روبرو شده بود.

جیم فری، مدیر توسعه سیستم های اکتشافی ناسا، گفت که پرتاب ماموریت ماه آرتمیس 1 ناسا با نخستین موشک غول پیکر سیستم پرتاب فضایی (SLS) می تواند در فاصله اول تا 5 مهر انجام گردد. این تاریخ ها برای پرتاب البته به تعدادی الزامات بستگی دارد، ازجمله تمدید زمان مورد احتیاج برای آنالیز باتری ها در سیستم سرانجام پرواز SLS (FTS) که برای نابودی موشک درصورت انحراف از جهت در هنگام پرتاب طراحی شده است. نیروی فضایی آمریکا که بر محدوده شرقی مورد استفاده برای پرتاب موشک در فلوریدا نظارت می نماید، ناسا را ملزم می نماید که FTS را هر 25 روز یک بار آزمایش کند.

برای انجام این فرایند ضروری است که این موشک با ارتفاع 98 متری از سکوی پرتاب خارج گردد و به آشیانه بازگردد. تمدید این بازه زمانی می تواند به ناسا اجازه دهد تا از هفته ها تأخیر اضافی که پرتاب آرتمیس 1 را تا اکتبر عقب می اندازد، اجتناب کند. آرتمیس 1، نخستین ماموریت ناسا از برنامه آرتمیس برای بازگرداندن فضانوردان به ماه تا سال 2025 است. این یک پرواز آزمایشی بدون خدمه است که موشک بزرگ SLS و فضاپیمای اوریون را برای تأیید آمادگی هر دو برای پرواز فضانوردان آزمایش می نماید.

بیشتر بخوانید:

  • برنامه ناسا برای نیمه پنهان ماه چیست؟ | اکتشافات فضایی حتی قوی تر و بهتر از جیمز وب

نخستین ماموریت آرتمیس با خدمه، آرتمیس 2 نام دارد که در سال 2024 فضانوردان را به دور ماه خواهد برد و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود فضانوردان با ماموریت آرتمیس 3 یک سال بعد روی ماه فرود خواهند آمد. همه اینها به موفقیت پرواز آزمایشی آرتمیس 1 بستگی دارد. حتی با وجود معافیت از آزمایش FTS، ناسا دست از کوشش برای آماده سازی آرتمیس 1، برای سومین پرتاب برنخواهد داشت.

منبع: همشهری آنلاین

به "تاریخ نو برای آرتمیس 1 ، سومین کوشش برای پرواز به سمت ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ نو برای آرتمیس 1 ، سومین کوشش برای پرواز به سمت ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید