مقالات گردشگری

وعده وزیر گردشگری به خبرنگاران در جیرفت

وزیر میراث فرهنگی از معرفی هر چه بیشتر آبشار دلفارد معروف به گُلم دخترکُش در شبکه های اجتماعی اطلاع داد که در سفر بعدی مسائل و ظرفیت های این مزیت گردشگری مورد آنالیز قرار خواهند گرفت.

5 مهر 1402

سفر وزیر خارجه به قطر، امیرعبداللهیان: همسایگان ایران از ظرفیت مالی، تجاری و سیاسی پراهمیتی بهره مند هستند

وزیر امور خارجه گفت:همسایگان ایران از ظرفیت مالی، تجاری و سیاسی پراهمیتی بهره مند هستند.

30 خرداد 1402

خرابی چون که از حد بگذرد آباد می شود! ، گالری عکس های قبل و بعد این مکان های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز مالی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.

27 اردیبهشت 1402

11 مقصد رویایی برای سفردر اردیبهشت

خبرنگاران: سفر در اردیبهشت هم فال است و هم دیدن.علاوه بر اعتدال هوا و لذتی که از خنکی نسیم اردیبهشت می برید از لحاظ مالی هم ارزان است.

17 اردیبهشت 1402

قنات گوهرریز یکی از جاهای دیدنی استان کرمان است

ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، قنات گوهرریز یکی از جاهای دیدنی استان کرمان است.

10 فروردین 1402

رکوردشکنی تردد در محورهای مواصلاتی البرز ، میانه سرعت خودروها چقدر بوده است؟

حمید پرورشی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز گفت: همزمان با شروع سفرهای نوروزی تردد 3 میلیون و 428 هزار و 475 خودرو در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است.

1 فروردین 1402

آثار صنایع دستی ایران پل ارتباط فرهنگی در خاورمیانه است

ایلنا/ براساس سخنان رئیس شورای جهانی صنایع دستی، آثار صنایع دستی ایران پل ارتباط فرهنگی در خاورمیانه است.

3 اسفند 1401

حماقت بزرگ در فوتبال؛ سفرهای اشتباهی برای دیدن بازی تیم محبوب ، تیم شما اینجا نیست!

در طول تاریخ برگزاری مسابقات فوتبال، طرفداران زیادی در سراسر جهان بوده اند که به دلیل بی دقتی خود به شهرهای اشتباهی برای تماشای مسابقات رفته اند و بازی های مهم تیم محبوب خود را از دست داده اند.

16 بهمن 1401

تلفیق نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی 1401

امسال، سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران همزمان با شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران برگزار می شود.

11 بهمن 1401

جاروبندی از مشاغل شهر ری بوده است ، اصطلاح جاروت می کنم از کجا آمده؟ ، جاروی تزئین شده در جهیزیه نوعروسان را ببینید

ناصرالدین شاه در سفرنامه اش، جارویی کوچک با دستۀ طلایی را که متولی مکانی زیارتی برای خود ساخته بوده و با آن جارو می نموده، توصیف نموده است. بعلاوه آمده که جاروبندی از مشاغل ری قدیم محسوب می شده چون در گذشته، دروازه ای به نام جاروبندان در این منطقه وجود...

10 بهمن 1401

6 ساختمان مدرن که شبیه ساختمان نیستند!

دربارۀ شگفتی های معماری باستان همۀ ما زیاد شنیده ایم؛ از اهرام مصری و سودانی گرفته تا مقبره ها و معابدی که در صخره ها و کوه ها کنده کاری شده اند. اما معماری مدرن هم جاذبه و شگفتی کم ندارد. خلاقیت و تجربه های تازه در معماری مدرن انگار هیچ مرز و محدوده ای...

8 بهمن 1401

تبدیل خانه به هتلی لوکس ، راه کارهایی اثربخش و مفید

یکی از مجذوب کننده ترین بخش های سفرهای خاص، اقامت در هتل های لوکس و مجلل است. برای بعضی از گردشگران تجربه اقامت در چنین هتل هایی در هر تورمسافرتی چندان ساده به نظر نمی رسد. چراکه هزینه رزرو اتاق در چنین مراکزی اغلب بالاست. اما شاید بتوان با استفاده از...

19 دی 1401

رودخانه پرپیچ و خم آلاسکا ، گردش در طبیعت آلاسکا

رودخانه آلاتنا یکی از شش رودخانه ای است که به عنوان رود وحشی و خوش چشم انداز شناخته میشود و تقریبا در مرزهای گیتس پارک ملی قطب شمال، آلاسکا ، قرار گرفته است. این رود یکی از زیباترین رودخانه های ایالات متحده است. رودخانه پرپیچ و خم آلاسکا ، رودخانه آلاتنا...

15 دی 1401

برترین زمان برای رفتن ساحل در زمستان

اینکه شما یک ویلا نزدیک دریا داشته باشید و یک شب را ساحل با سیب زمینی آتشی و شب نشینی کنار خانواده بگذرانید، بدون تردید سفر خوش تری را برای شما می سازد.

13 دی 1401

قلعه اس پی آر یکی از جاذبه های گردشگری استان فارس به شمار می رود

جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، قلعه اس پی آر یکی از جاذبه های گردشگری استان فارس به شمار می رود.

19 آذر 1401

نرخ 75 تا 80 میلیون تومانی بلیت بازی های جام جهانی در تهران

خبرنگاران: دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: با توجه به زمان بر بودن صدور هایاکارت های جام جهانی به نظر می رسد در حال حاضر سفر به قطر برای تماشای رقابت های جام جهانی مقدور نیست.

6 آذر 1401

آنچه قطعی اینستاگرام با گردشگری کرد

خبرنگاران: فراوری محتوا برای حوزه گردشگری بسیار مهم است،اگر چه ایران قدمتی چندین هزار ساله دارد واز سالیان دور گردشگری به طور سنتی در آن رایج بوده، اما به لحاظ فراوری محتوا بسیار فقیر است، ضمن این که فراوری فیلم و عکس از جاذبه های مقصد در گردشگری به علت...

6 آبان 1401

تاریخ نو برای آرتمیس 1 ، سومین کوشش برای پرواز به سمت ماه

ناسا برای پرتاب موشک بزرگ و تازه خود به سمت ماه، احتمالا در تاریخ 23 سپتامبر (اول مهر) کوشش می نماید. البته فقط درصورتی که ناسا نشت هیدروژن را رفع و از نیروی فضایی آمریکا اجازه پرتاب دریافت کند.

21 شهریور 1401

آشنایی با گلمپینگ؛ تجربه اقامت در دل طبیعت!

گلمپینگ، به چادرهایی گفته می گردد که تمامی امکانات رفاهی در آنها ساخته شده و شما اصلا حس نمی کنید که در واقع، در یک چادر هستید. امکانات و خدمات به کار برده شده در این چادرها به حدی شایان توجه است که دل کندن از آن را به کار بسیار سختی برایتان تبدیل می نماید.

12 شهریور 1401

10 دلیل مهم ریجکت شدن ویزای دبی!

دلایل ریجکتی ویزای دبی کدام ها هستند و چه افرادی نمی توانند برای دریافت ویزا اقدام کنند؟در این مقاله به بررسی ریجکت شدن ویزای دبی می پردازیم.

11 شهریور 1401
تعداد: (168)