11 مقصد رویایی برای سفردر اردیبهشت

به گزارش وبلاگ هانیما، خبرنگاران: سفر در اردیبهشت هم فال است و هم دیدن.علاوه بر اعتدال هوا و لذتی که از خنکی نسیم اردیبهشت می برید از لحاظ مالی هم ارزان است.

11 مقصد رویایی برای سفردر اردیبهشت

سفر در اردیبهشت هم فال است و هم تماشا.علاوه بر اعتدال هوا و لذتی که از خنکی نسیم اردیبهشت می برید از لحاظ مالی هم ارزان است. چون بیشتر مردم سفرهای خود را در نوروز و فروردین رفته اند و برای اردیبهشت برنامه ای برای سفر ندارند. تازه به علت نزدیک بودن به خرداد و زمان امتحان دانش آموزان، بیشتر خانواده ها برای سفر برنامه ریزی نمی نمایند. این اتفاق باعث می گردد که هزینه اقامت، حمل ونقل و بسیاری موارد دیگر برای سفر در اردیبهشت به مقدار زیادی کاهش پیدا کند. از آن طرف اماکن توریستی هم خلوت است که سفر در اردیبهشت را به یادماندنی تر و دلچسب تر می نماید.

در ادامه 11 مقصد بی نظیر و دلفریب اردیبهشتی رابه شما معرفی می کنیم.

1-به شیراز آی و فیض روح قدسی بجوی از مردم صاحب کمالش

احتمالا سفر به هیچ منطقه ای به مقدار شیراز، در اردیبهشت مشهور نباشد! اردیبهشت، ماه سفر به شیراز است. هوای بی نظیر این شهر، عطر شکوفه های بهارنارنج و باران های نرم نرمی که به تن شهر می خورد، فقط در اردیبهشت می بینید! اگر بخواهیم کامل و ساده بگوییم، گشتن در کوچه باغ های زیبای شیراز، در ماه اردیبهشت رویایی دلکش است که هرگز در هیج جای جهان تجربه نخواهید کرد.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

2-چشم در چشم لاله های واژگون کوهرنگ

فکرش را بکنید در دشتی قدم بزنید که پر از لاله های واژگون زیباست و تا چشم کار می نماید، زیبایی می بینید. پیوند دشت پر از لاله با آبی آسمان، چشم انداز عجیبی را پیش چشمتان نمایان می نماید که بیشتر شبیه یک رویاست! دشت لاله های واژگون در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است. این لاله های شگفت انگیز فقط در اردیبهشت ماه نمایان می گردد و اگر در این ماه به این منطقه مجذوب کننده سفر نکنید، فرصت تماشای آن ها را از دست خواهید داد.

با سفر به کوهرنگ، علاوه بر تماشای شگفتی های دشت لاله های واژگون می توانید از منطقه ها زیبا و تماشایی دیگری هم تماشا کنید. اگر به این منطقه سفر کردید، حتما سری به آبشار و تونل کوهرنگ، آبشار شیخ علی خان، غار یخی چما و چشمه دیمه هم بزنید و از تماشای آن ها لذت ببرید.

3-بوی گل و گلاب اومد…

شهر کاشان و شهرهای اطراف آن از دیگر جاذبه های توریست برای سفر در اردیبهشت هستند. امکان ندارد ماه اردیبهشت از راه برسد و هوس سفر به کاشان و عطر گلاب و گلاب گیری به سر آدم نیفتد! فقط در ماه اردیبهشت است که می توانید از باغ های زیبا و تماشای گل محمدی در کاشان، نیاسر، قمصر و … تماشا کنید. تجربه حضور در مراسم گلاب گیری و شور و اشتیاقی که برای این مراسم سنتی مجذوب کننده وجود دارد، می تواند سفر شما را به یک سفر خاطره انگیز تبدیل کند. باغ های گل سرخ کاشان در اردیبهشت، جان می دهند برای قدم زدن، ثبت عکس های بی نظیر و استشمام بوی و گلاب تازه!

برای آشنایی بیشتر با جاذبه های کاشان مقاله جاهای تماشای کاشان را مطالعه کنید. اگر برای سفر در اردیبهشت شهر کاشان را انتخاب کردید، حتما به آثار تماشای و زیبا و شهرهای اطراف آن هم سر بزنید. حمام فین کاشان، امامزاده آقا علی عباس، روستای تاریخی و تماشایی ابیانه، تپه سیلک، آبشار نیاسر، کوشک صفوی و … از تماشای های بی نظیر کاشان و شهرهای اطراف آن است.

4-غوطه ور در افسون تنگه ارغوان

تابه حال تعداد زیادی از درختان ارغوان را در کنار هم دیده اید؟ اصلا می دانید قدم زدن در جایی که پر از ارغوان است، تا چه مقدار زیباست؟ تنگه ارغوان که بسیاری از افراد آن را با نام دره ارغوان هم می شناسند، یکی دیگر از برترین مکان های توریست برای سفر در اردیبهشت است. امکان ندارد به این منطقه سفر کنید و قلبتان از تماشای این حجم زیبایی، به تپش نیفتد! تنگه ارغوان یکی از شگفت انگیزترین جاهای تماشای ایلام است که در محدوده شمال شرق ایلام قرار گرفته است.

اگر در اردیبهشت ماه به این تنگه تماشایی سفر کنید، تصویری از انبوه درختچه های ارغوان با گل های صورتی و بنفش را می بینید که خودنمایی می نمایند. یادتان باشد که شکوفه های ارغوان فقط در اردیبهشت در این منطقه رشد می نمایند و اگر تماشای آن ها را از دست بدهید، باید تا اردیبهشت سال بعد منتظر بمانید. در این منطقه انواع دیگری از درختان کمیاب بلوط، زالزالک، کیکم و دافنه هم یافت می گردد و می توانید از تماشای آن لذت ببرید.

5-مستقیم کالپوش!

اگر دوست دارید یک چشم انداز متفاوت، شگفت آور و به یادماندنی را ببینید، بهتر است همین حالا برای سفر در اردیبهشت و رفتن به سمت کالپوش آماده شوید! دشت شقایق کالپوش در شاهرود، یکی از منطقه ها عجیب و بسیار زیبای طبیعت ایران است که فقط در اردیبهشت خودنمایی می نماید. زمانی که به دشت شقایق نگاه می کنید، سرتاسر آن را به رنگ سرخ می بینید که در مجاورت آبی آسمان، چشم انداز تکرارناپذیری را به نمایش می گذارد. از اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد ماه، فرصت دارید که خودتان را به این منطقه برسانید و زیباترین تصاویر را در آنجا ثبت کنید.

حالا که قصد عزیمت به کالپوش شاهرود را دارید، بد نیست سایر جاهای تماشای کالپوش را هم از نزدیک ببینید. روستای دشت شاد، سد کالپوش، جنگل دشت شاد، جنگل و آبشار نام نیک و … از جمله منطقه های هستند که در کنار تماشای دشت شقایق، می توانید از آن ها تماشا کنید.

6-مهمان پیر شالیار

منطقه هورامان کردستان از آن منطقه ها بکر، تماشایی و شگفت انگیزی است که هر چند بار به آنجا سفر کنید، سیر نمی شوید. فرهنگ چند هزارساله و آثار و بناهای زیبای این منطقه، باعث شده است که هورامان و کردستان به عنوان یکی از پرطرفدارترین منطقه ها توریستی ایران معرفی گردد.

در این منطقه، آرامگاه پیر شالیار قرار گرفته است که یکی از شخصیت های محبوب و مورد احترام آن منطقه بوده است. درباره شخصیت پیر شالیار، نقل قول های متفاوتی وجود دارد. عده ای بر این باورند که پیر شالیار، فرزند جاماسب، از مغان زرتشتی بوده و در این منطقه زندگی می نموده است. اما عده دیگر، او را به سادات منتسب می دانند و معتقدند که نام اصلی او سید مصطفی عریضی (پیش الله یار) است.

هرساله در نیمه اردیبهشت، این مراسم سنتی مجذوب کننده، در کنار مقبره پیر شالیار برگزار می گردد. مردم این منطقه با لباس های سنتی و کردی همراه با مراسم دف زنی پایکوبی می نمایند و این جشن، یکی از مجذوب کننده ترین اتفاقات اردیبهشت در هورامان است! یادتان باشد اگر دوست دارید مراسم مجذوب کننده و بومی پیر شالیار را ببینید و از زیبایی آن لذت ببرید، سفر در اردیبهشت را از دست ندهید.

روستای بلبر، روستای نگل، دریاچه زریوار یا زریبار و مسجد زیبای حضرت عبدالله که بنای آن از چوب گردو و سخت ساخته شده است، از تماشای های این منطقه به شمار می روند. برای سفر در اردیبهشت به این منطقه عجیب و مجذوب کننده، از همین حالا برنامه ریزی نموده و همسفران خودتان را انتخاب کنید.

7-تماشای هنرنمایی خدا بیخ گوش مرکز

یک مقصد مجذوب کننده دیگر برای سفر در اردیبهشت دشت لار است! بدون شک، اگر فقط یک بار از این دشت زیبای مجذوب کننده تماشا کنید، هر سال هوای تماشای آن به سرتان می افتد! دشت لار در شهرستان دماوند، مرز میان استان تهران و مازندران و در دامنه قله دماوند جا خوش نموده است.

هوای این منطقه در اردیبهشت ماه آنقدر مجذوب کننده و بی نظیر است که دل کندن از آنجا را برایتان سخت می نماید. مهم ترین چیزی که پس از آب وهوا، هر توریستی را به سمت دشت لار در اردیبهشت روانه می نماید، رویش شقایق های زیبا در آن است. تقریبا از اواخر فروردین ماه، سراسر دشت لار، از شقایق های سرخ پر می گردد و اگر سفر در اردیبهشت را برای این منطقه انتخاب کنید، شانس تماشای این زیبایی را دارید.

8-سفر به محلات اراک در اردیبهشت

همه جهان هلند را با گل های کمیاب و بی نظیرش می شناسند و آنقدر معروف است که کمتر کسی از زیبایی آن ها بی اطلاع است. اما هیچوقت فکرش را می کردید، هلند را در قلب ایران تجربه کنید؟

شهرستان محلات از آن جاهای تماشای بی نظیری است که از رفتن به آنجا پشیمان نخواهید شد. محلات را با عنوان مرکز گل ایران می شناسند و گل های این منطقه از حیث زیبایی تنوع، آنقدر زیادند که در باورتان نمی گنجد. اما، سفر در اردیبهشت به این منطقه مجذوب کننده حال وهوای دیگری دارد و برای همواره در ذهنتان ثبت خواهد شد. اردیبهشت محلات با انواع گل ها و تصویر زیبای آن ها عجین شده و اگر در این ماه به دهکده گل و گیاه سنتی محلات سفر کنید، نادرترین گونه های گل را می بینید چشمتان از زیبایی پر می گردد.

راستی یادتان باشد این سفر را با عزیزترین آدم های زندگی تان تجربه کنید و گل های این منطقه را به آن ها هدیه دهید. یخچال نیم ور، آتشکده آتشکوه، میل میلونه، معبد خورهه، غار یکه چاه، غار آزادخان، چنار دو هزار ساله و … از دیگر تماشای های محلات هستند. پس از آنکه سفر در اردیبهشت به هلند ایران را تجربه کردید، می توانید در میان این آثار و بناها بگردید و سفر خود را برای همواره در خاطره تان ثبت کنید.

9-دشت دریاسر دو هزار

اگر از شما بخواهند بهشت را توصیف کنید، چه می گویید؟ قطعا در اولین توصیف، آن را شبیه به یک دشت بزرگ و مملو از گل همراه با چشمه های آب می دانید. دشت دریاسر دقیقا همین توصیف زیبای مجذوب کننده است که سفر در اردیبهشت را چند برابر زیباتر می نماید! دشت دریاسر در تنکابن و منطقه دوهزار قرار گرفته است و آنقدر مجذوب کننده و تماشای است که از چشم هیچ توریستی پنهان نمی ماند! هر ساله با رسیدن اردیبهشت ماه و از اواسط این ماه، این دشت پر از گل های زرد رنگ کوچکی می گردد که از دور شبیه به یک دامن زرد رنگ وسیع است. در اردیبهشت ماه و همزمان با رویش این گل های زرد زیبا در دامن دشت، گروه های راهپیمایی و کوه پیمایی زیادی به این منطقه می روند. این منطقه در اردیبهشت ماه آنقدر تماشای است که به آن لقب بهشت اردیبهشت ایران را داده اند. بنابراین اگر دوست دارید در این راهپیمایی شگفت انگیز و مجذوب کننده شرکت کنید و از زیبایی دشت و هوای مجذوب کننده آن لذت ببرید، سفر در اردیبهشت را نباید فراموش کنید. نباید فراموش کنید که از دیگر جاهای تماشای تنکابن، مانند جنگل دوهزار و سه هزار، پارک جنگلی چالدره، قلعه مارکوه، مرداب نشتارود، پل چشمه کیله و … هم تماشا کنید. حالا که تا تنکابن رفته اید، تجربه نوش جان کردن انواع غذاهای محلی شمالی و عطر سیر و زیتون پرورده را از دست ندهید!

10- دشت النزه ماسال؛ پیوند کوه و جنگل

زمانی که حرف از برترین جاهای تماشای ایران، آن هم در فصل بهار و ماه زیبای اردیبهشت می گردد، خطه شمالی کشور در شاه نشین فهرست معرفی ها جای می گیرد. دشت النزه یکی از خاص ترین جاهای تماشای در فصل بهار و بدون شک برترین مقصد سفر در اردیبهشت است. اگر از شهر مبدا خود به سمت ماسال، در استان گیلان حرکت کنید، به دشتی زیبا، خوش آب وهوا و تماشایی می رسید که النزه نام دارد. جایی که جنگل و کوه به یکدیگر پیوند می خورند و چشم انداز تماشایی دشت پشت لایه ای نازک از مه پنهان می گردد. هوای تازه و خنک، منظره ها بکر و خیره نماینده و طبیعت خاص این منطقه، آن را به یک مقصد توریستی محبوب و پرطرفدار در اردیبهشت ماه تبدیل نموده است.

دشت النزه علاوه بر زیبایی هایی طبیعی، میزبان بقعه مبارکه امام زاده ابراهیم (ع) است که در میان دشت و جنگل احاطه شده و مکانی توریستی و معنوی برای بومیان و مسافران النزه به شمار می رود. در حیاط امام زاده یک درخت کهن 200 ساله نیز وجود دارد که مردم این منقطه برای گرفتن حاجت تکه پارچه های سبز رنگ و قطعات سفالی را به آن آویزان نموده اند. چشمه و آبشار زیبای النزه نیز از دیگر جاذبه های تماشای این منطقه است که چشم هر بیننده ای را به خودش خیره می نماید. برای آنکه به این دشت مجذوب کننده سفر کنید، برترین مسیر دسترسی این است که ابتدا خودتان را به استان گیلان و ماسال برسانید، سپس به سمت شاندرمن حرکت کنید و پس از عبور از میدان شهدای شاندرمن، به سمت چپ بروید تا وارد جاده شاندرمن-النزه شوید. در نهایت پس از عبور از روستاهای سنفیه، چای خاله، سبل خوار، برزف، بوستون گاه، استه سر، چپرود، معاف، گسکیجان، اولم و بیتم به دشت تماشایی النزه می رسید.

11- نوشهر در اردیبهشت خاص می گردد

نوشهر همواره یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی ایران است که در هر فصل و زمانی مجذوب کنندهیت بی نظیر خودش را دارد. نوشهر از جمله شهرستان های استان مازندران است که از دیرباز تا به امروز مقصد پرطرفدار مسافران و توریستان است و در اردیبهشت ماه به منطقه ای تماشایی و خاص تبدیل می گردد.

اگر در پی یک پاسخ مناسب به این سوال هستید که در اردیبهشت کجا سفر کنیم، بهتر است به جنگل نیرنگ در نوشهر بروید. این جنگل زیبا که با نام پارک جنگلی خانیکان نیز شناخته می گردد، در فاصله پنج کیلومتری شهرستان نوشهر واقع شده و بخشی از روستای کوشکراست؛ جایی که با طبیعت بکر و بی نظیر خود، شما را در حیرت فرو می برد و برترین مقصد سفر در اردیبهشت است. هوای جنگل نیرنگ در اردیبهشت ماه آنقدر خنک و دلپذیر است که از حرکت باد روی پوست بدنتان غرق در لذت می شوید. درختان سربه فلک کشیده و سبز جنگل و شکوفه ها و برگ های چندرنگ درختان ممرز، آنقدر تماشای هستند که دل کندن از فضای این منطقه را برایتان سخت خواهند کرد.

سفر به جنگل نیرنگ نوشهر در اردیبهشت ماه، لذت کمپینگ و شب مانی در جنگل را هم برایتان به ارمغان می آورد و بدون شک یک تجربه مجذوب کننده و تازه برای شما خواهد بود. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از طبیعت گردی، کشف جاهای تازه و سفر در ماه دوست داشتنی اردیبهشت لذت می برید، حتما به نوشهر و جنگل زیبای خانیکان (نیرنگ) سفر کنید.

منبع: توریسم آنلاین

به "11 مقصد رویایی برای سفردر اردیبهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 مقصد رویایی برای سفردر اردیبهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید