راز و رمز زندگی افراد پیروز

به گزارش وبلاگ هانیما، یکی از مهم ترین و پررنگ ترین اتفاق های زندگی افراد پیروز که زبانزد خاص و عام شده اند، این است که آن ها در زندگی خود برنامه ریزی دقیقی دارند و معمولاً برنامه ریزی آن ها به صورت مکتوب و دقیق انجام می گردد.

راز و رمز زندگی افراد پیروز

به گزارش وبلاگ هانیما، یکی از مهم ترین و پررنگ ترین اتفاق های زندگی افراد پیروز که زبانزد خاص و عام شده اند، این است که آن ها در زندگی خود برنامه ریزی دقیقی دارند و معمولاً برنامه ریزی آن ها به صورت مکتوب و دقیق انجام می گردد. دفتر برنامه ریزی به صورت فانتزی یا دست ساز می تواند یاری زیادی به کسانی کند که قصد دارند از زمان خود برترین استفاده را نموده و همواره در کارشان منظم باشند. شاید برخی از نوجوانان تصور نمایند برای برنامه ریزی دقیق احتیاج به دفتر پلنر دارند که این روزها به وفور در فروشگاه های لوازم التحریر پیدا می گردد؛ اما باید گفت با داشتن یک دفتر معمولی هم می توان پلنر درست کرد. کافی است دختر یا پسر نوجوان با یاری گرفتن از خلاقیت خود این کار را انجام دهد. اما اهمیت دفتر برنامه ریزی:

1. افراد پیروز، منظم ترند

برنامه ریزی نقش مهمی در مدیریت زمان دارد. برای همین چه خوب شما نوجوانان عزیز کارها و برنامه های خود را در پلنر یادداشت نموده و اولویت بندی کنید. این کار شاید در ابتدا نتیجه خود را نشان دهد؛ اما به مرور زمان حتماً فرد منظمی از شما خواهد ساخت. بد نیست درباره زندگی افراد پیروز کمی تحقیق کنید. حتماً در کتاب ها خواهید خواند. رمز پیروزیت آن ها در منظم بودن شان است.

2. در شلوغی تصمیم درست نمی گیرید

با منظم شدن کارها بیش تر و بهتر پیش می رود. این موضوع تاثیر زیادی بر زندگی شخصی شما می گذارد. مهم ترین مزیت برنامه ریزی این است که نوجوان برای انجام کارهای خود دچار دل نگرانی و استرس نمی گردد. وظایف خود را با دقت انجام می دهد و همواره در فعالیت هایش پیروز است. مهم تر این که تمرکز کافی برای درس خواندن یا مسئولیت خود خواهد داشت. نوجوانان عزیز دقت نمایند استرس، تمرکز شما را کم نموده و دچار سردرگمی تان می نماید. علاوه بر آن در شلوغی برنامه ها، تصمیم عاقلانه و درست نمی توانید بگیرید.

3. به حافظه خود یاری کنید

خیلی وقت ها پیش آمده به علت شلوغی کار یا خستگی، خیلی از کارهایی را که باید انجام می دادید، فراموش نموده اید. مژده بدهیم نگران این مشکل نباشید. نوشتن برنامه های روزانه چه در پلنر و چه در برگه، یاری زیادی به شما می نماید تا کارهای خود را از قلم نیاندازید. بنابراین برای یاری به حافظه خود حتماً یک دفتر برنامه ریزی تهیه یا درست کنید.

4. یک پیشنهاد عالی

پلنر علاوه بر مزیت هایی که دارد، یک هدیه خوب و کارآمد نیز هست. برای والدین، خواهر، برادر یا حتی دوست خود یک دفتر پلنر تهیه کنید و در مناسبت های مختلف به آن ها هدیه دهید. با این کار، هم فرهنگ برنامه ریزی را در بین دوستان و اقوام خود رواج داده اید و هم جلوی هدررفتن زمان را گرفته اید.

منبع: همشهری آنلاین

به "راز و رمز زندگی افراد پیروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز و رمز زندگی افراد پیروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید