راه اندازی سامانه جستجوی شغل، تهیه بسته اشتغال مرزنشینان

به گزارش وبلاگ هانیما، سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار گفت: بسته ایجاد اشتغال مرزنشینان آماده شده است که به زودی اجرایی می گردد.

راه اندازی سامانه جستجوی شغل، تهیه بسته اشتغال مرزنشینان

به گزارش گروه مالی وبلاگ هانیما، محمود کریمی بیرانوند امروز در حاشیه نمایشگاه دستاورد های 180 روزه وزارت کار در جمع وبلاگ هانیما با بیان اینکه با تسهیل در صدور مجوز ها و رونق اشتغال، سه هزار و 600 مجوز خانگی در هفت روز صادر شده است، اظهار کرد: 550 رشته مشاغل خانگی در کشور وجود دارد که از این تعداد 350 رشته، تایید محور هستند. از این رو در هفت روز کاری یک هزار و 200 ثبت درخواست مجوز صادر شده است. بعلاوه مجوز 170 رشته دیگر که مجوزمحور هستند سه روزه صادر خواهد شد. بیش از چهار هزار شغل نیز ثبت شده که با 2400 شغل تاییدمحور موافقت شده است.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار با اضافه نمود: در شورای عالی اشتغال، 34 مصوبه ملی داشته ایم و 30 تفاهمنامه به امضا رسید. طرح اکوسیستم اشتغال هم رونمایی و آیین نامه اجرایی آن تدوین شد.

وی از تشکیل هشت کارگروه ملی اشتغال در کشور اطلاع داد و گفت: جلسه های مختلفی در کارگروه ها برگزار شده است. 46 بازدید با حضور تیم های کارشناسی در استان های مختلف از بنگاه های تولیدی اجرا شده و مبنای نظریه اکوسیستم اشتغال را در استان ها ارائه کردیم.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار با اشاره به تعدد سامانه ها و غیر کارا بودن آنها، اظهار کرد: سامانه رصد به روزرسانی شد و سیاست گذاری خوبی برای تعهدات در اشتغال استان ها ایجاد شده است. در این سامانه 730 هزار شغل در سال 1400 ثبت شده است.

بیرانوند توضیح داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی ایجاد شغل نیست و مسئولیت هماهنگی دستگاه ها را در این زمینه برعهده دارد؛ بنابراین باید اتاق فکری به این منظور در کشور ایجاد گردد که در این زمینه اکوسیستم اشتغال فعال شده و هم اکنون شاهد هماهنگی میان دستگاه ها هستیم.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه جستجوی شغل، بیان کرد: این سامانه ارتباط بین کارفرما و کارجویان را فراهم می نماید. اکنون یک هزار و 200 کاریابی در کشور فعال هستند که به وسیله این سامانه امکان نظارت و ارزیابی وجود دارد و 170 هزار شغل بارگزاری شده و 32 هزار کارفرما اطلاعات خودشان را ثبت کردند.

بیرانوند با اشاره به طراحی اطلس الگو های اشتغالزایی کشور، اضافه نمود: با تمام دستگاه ها در این زمینه ارتباط گرفته شده و این اطلس به صورت آنلاین رونمایی می گردد که 222 الگوی اشتغال زایی در آن تدوین شده است.

بسته ایجاد اشتغال مرزنشینان به زودی اجرایی می گردد

وی گفت: اشتغال را در منطقه ها مرزنشین پیگیری می کنیم. 120 شهر مرزنشین در کشور داریم که 2 مصوبه برای اشتغال این افراد آماده نموده ایم.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار خاطر نشان کرد: بسته ایجاد اشتغال مرزنشینان آماده شده است که به زودی اجرایی می گردد.

وی بر توسعه مهارت ها تاکید نمود و گفت: یک میلیون بیکار تحصیلنموده در کشور وجود دارد که فاقد مهارت متناسب با بازار کار هستند به همین جهت در صدد توسعه آموزش های فنی و حرفه ای برای رونق اشتغال هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "راه اندازی سامانه جستجوی شغل، تهیه بسته اشتغال مرزنشینان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه جستجوی شغل، تهیه بسته اشتغال مرزنشینان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید