فروش تیگو 8 پرو به علت گرانی متوقف شد

به گزارش وبلاگ هانیما، مدیران خودرو فروش تیگو 8 پرو را درحالی با قیمت 1 میلیارد و 750 میلیون تومان شروع کرد که بورگوارد BX7 کره ای با همین رقم در بازار آزاد فروخته می گردد؛ خودرویی که از نظر فنی یک سروگردن بالاتر از تیگو 8 پرو است.

فروش تیگو 8 پرو به علت گرانی متوقف شد

رقم اعلام شده از سوی مدیران خودرو برای تیگو 8 پرو مخصوص نمایندگی است و هنوز نمی گردد درباره قیمت بازار آزاد تیگو 8 قضاوت کرد. البته تا همین جای کار رقم 1 میلیارد و 750 میلیون تومانی تیگو 8 پرو برای فعالان بازار خودرو عجیب است. چون قیمت تیگو 7 در بازار آزاد به مرز یک میلیارد تومان رسیده و تیگو 8 پرو در کارخانه 750 میلیون تومان بیشتر قیمت خورده است.

اکنون به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، فروش و تحویل این خودرو به علت عدم شفافیت در نحوه محاسبات قیمت متوقف شده است.

پیش از این مدیران خودرو قیمت فروش تیگو 8 پرو را معادل 1 میلیارد و 750 میلیون تومان اعلام نمود و مدتی بعد نیز شرایط فروش اقساطی این خودرو منتشر شد. این اتفاق درحالی رخ می دهد که تیگو 8 پرو با برند اصلی و قیمتی بسیار پایین تر در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس عرضه شده است و معین نیست چرا چنین قیمت گزافی برای این کراس اوور از سوی مدیران خودرو معین شده است.

در روزهای گذشته عناوینی چون هزینه های دور زدن تحریم، حاشیه سود و بسیاری از این دست را به عنوان بهانه هایی غیرقابل قبول شنیدیم. اما سؤال اصلی اینجا است که چرا تیگو 8 پرو در کشورهای همسایه ایران با قیمتی بسیار پایین تر عرضه و به فروش می رسد.

براساس اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، توجیه ها و شفافیت های محاسباتی در اعلام قیمت تیگو 8 پرو اعمال نشده است. به همین منظور مدیران خودرو بایستی هرچه سریع تر اسناد و مدارک مرتبط با نحوه معین قیمت این خودرو را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارائه دهد.

فروش تیگو 8 پرو در بازه قیمتی 124,900 تا 159,900 یوان (نرخ تبدیل یوان 4,380 تومان) در کشور چین به فروش می رسد: یعنی از 547,062,000 تا 700,362,000 میلیون تومان.

نامه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

آگهی های خرید و فروش چری

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ وبلاگ هانیما بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "فروش تیگو 8 پرو به علت گرانی متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش تیگو 8 پرو به علت گرانی متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید