تیم ژاپنی با جادوگر استقلال را در آزادی برد ! ، محمد مومنی ادعا کرد !

به گزارش وبلاگ هانیما، خبرنگاران: چرا فقط در فوتبال ایران بحث جادو و جادوگری داغ است؟ کشور های دیگر جادوگر ندارند؟ این ها سوالاتی است که محمد مومنی ، پیشکسوت استقلال به آن پاسخ داد.

تیم ژاپنی با جادوگر استقلال را در آزادی برد ! ، محمد مومنی ادعا کرد !

محمد مومنی پیشکسوت استقلال است. محمد مومنی بازنشسته فوتبال شده است.محمد مومنی هم اکنون عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال تهران می باشد. محمد مومنی سابقه سر مربیگری در هامون سازه زاهدان را دارد. محمد مومنی افشاگری هایی را درباره فوتبال ژاپن کرد.

به گزارش وبلاگ هانیما، هر کودک تازه به حرف آمده ای جواب این سوال را می داند. تک تک فوتبالی های ما هم مقابل دوربین ها به این سوال چنین جواب می دهند که اگر بنا به جادوگر بود هند و کشورهای آفریقایی همواره قهرمان دنیا می شدند اما این فقط ظاهر قضیه است! آنها در باطن هم به جادوگری عقیده دارند و هم برایش خرج می نمایند!

مومنی پرونده قدیمی را باز کرد

این روزها مصاحبه محمد مومنی عضو هیئت مدیره استقلال با خبر ورزشی که گفته بود :ژاپنی ها هم در فینال باشگاههای آسیا 1999 از جادوگر استفاده کردند سوژه رسانه هاست. آیا واقعاً جوبیلو ایواتا با تکیه بر جادوگر استقلال را در حضور 100 هزار نفر در آزادی 2-1 برد ؟

انها که موی در فوتبال سفید نموده اند خوب به یاد دارند که یک دهه قبل از این اتفاق، وقتی تیم ملی ژاپن برای یک بازی محبت آمیز در سال 1988 به همین استادیوم آزادی آمد، بازیکنان آن وقت نیز درمحافل خصوصی می گفتند که ژاپنی ها جادوگر داشتند !

راز این مسئله چیست ؟ آیا مربیان خارجی که به ایران می آیند با جادوگران همکاری می نمایند؟

برای رسیدن به پاسخ به این سوال باید سه حالت کلی را در نظر داشته باشید ...

الف) تصور جادو و جنبل از سر جهل

وقتی سال 67 ژاپنی ها در استادیوم آزادی به میدان آمدند، بازیکنان بی سواد فوتبال ما از تماشا وسایلی که ژاپنی ها به بازو یا روی سینه شان بسته بودند و فردی که کنار نیمکت تند و تند چیزهایی را از روی یک صفحه یادداشت می کرد (!) حسابی متعجب شدند و چون نمی دانستند ماجرا چیست, نامش را جادو و جنبل گذاشتند !

سال 78 در فینال جام باشگاه های آسیا هم همین رخ داد اما چرا وقتی کاشیما برای فینال 2018 به آزادی آمد ،دیگر کسی حرفی از جادوگری نزد؟ ژاپنی ها که هنوز هم همان کار را می کردند!

این بار فوتبالیست ها و مربیان ایرانی می دانستند جی پی اس چیست و چه کاربردی در بررسی فوتبال دارد و دیگر کسی از تماشا وسایل جی پی اس و بررسیور تعجب نکرد !

ب) رندان سوء استفاده گر !

بعضی اروپایی ها هستند که مسئله ای با سواستفاده از ناآگاهی مردمان دنیا سوم ندارند . همه قبل از پذیرش پیشنهاد خارجی خوب تحقیق می نمایند که قرار است کجا بروند . این عده به محض اینکه متوجه می شوند ما در ایران چه علاقه ای به جادو و خرافه داریم، برای گرفتن شغل و ماندن بر سر این سفره خود را همرنگ جماعت می نمایند!

از موهومات صحبت و خود را معتقد به جادوگری نشان می دهند . آنها در واقع سوء استفاده گرانی هستند که برای گرفتن دلار تن به هر کاری می دهند و این چنین است که بسیاری مربیان خارجی که به ایران آمده اند هیچ مسئله ای با استفاده از جادوگر و حتی حضور او در رختکن یا اردو نداشتند ! حتی سعی می کردند دل جناب جادوگر را هم به دست آورند !

ج) آنهایی که واقعاً عقیده دارند

این دسته در اقلیت کامل هستند. اصولاً مربیانی که در آفریقا کار می نمایند یا آنها که تبار آفریقایی دارند و در اروپا بزرگ شده اند ،به جادو و جادوگری اهمیت می دهند. در سطح اول فوتبال اروپا همین حالا بازیکنی مثل روملو لوکاکو یا پل پوگبا هستند که ارقام کلانی همه ماهه به جادوگران ساکن در کشورهای شان می دهند . با این که تابعیت بلژیک و فرانسه را دارند اما فکرشان دنیا سومی است و بطور طبیعی فردا که مربی شوند این خرافه با آنها می ماند .

یادی از پرفسور زرنگ !

برای بستن این پرونده بد نیست یادی از آرسن لوپن هایی کنیم که متاسفانه نزد طرفداران فوتبال ما محبوب هم هستند!

پروفسوری که برای برادرش هم بدون هیچ سابقه ای در فوتبال ایران تیم پیدا کرد ! سپس او را به عنوان دستیار با خود به تیم پرطرفدار مرکز آورد! برادری که هرگز کسی در هیچ مسابقه ای - حتی دربی یا فینال لیگ قهرمانان !- ندید که او حواسش به مسابقه باشد! هرگز هیچ احساسی نداشت و همواره زل زده بود و خیره به یک نقطه ! هرگز کسی در فوتبال ایران ندید که زلاتکو کاری انجام دهد یا حرفی بزند و کم نیستند کسانی که چو انداختند او نیروهای ماورا طبیعی دارد و از این طریق - که با چشم سر قابل رویت نیست - در موفقیت های برادرش سهیم است!

نمونه دیگری هم بود که خود از دل یک سوپرمارکت در کرواسی به فوتبال ایران آمد و ظرف یک سال آنقدر افتضاح به بار آورد و به نام جادوگری از باشگاه پول گرفت که دیگر ورودش برای همواره به ایران ممنوع شده است!

منبع: رکنا

به "تیم ژاپنی با جادوگر استقلال را در آزادی برد ! ، محمد مومنی ادعا کرد !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ژاپنی با جادوگر استقلال را در آزادی برد ! ، محمد مومنی ادعا کرد !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید