نماینده مجلس: آیا کمبود و گرانی روغن هم ناشی از مصوبه تلفیق است؟

به گزارش وبلاگ هانیما، خبرنگاران - عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 می گوید دستگاه های دولتی به جای صدور اطلاعیه، سیاسی کاری و شانه خانه خالی کردن از اجرای مسئولیت ها به فکر حل اساسی مشکلاتی مانند کمبود کالاها در بازار باشند چراکه از زمان ایجاد صف های طولانی برای خرید مرغ مدت طولانی نمی گذرد آیا این موضوع نیز ناشی از تصمیمات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 است؟

نماینده مجلس: آیا کمبود و گرانی روغن هم ناشی از مصوبه تلفیق است؟

به گزارش وبلاگ هانیما مصطفی طاهری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اطلاعیه شرکت بازرگانی دولتی مبنی بر اینکه مسائل بازار روغن را ناشی از تصمیمات مجلس دانسته، گفت که مشکل کمبود روغن و ایجاد صف های طولانی برای خرید این کالا به بهمن ماه امسال خلاصه نشده و مردم در شهرهای مختلف از ماه ها قبل با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

کننده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به طور مثال مشکل کمبود روغن از 5 ماه پیش در زنجان وجود دارد و مردم ناچارند برای خرید آن در صف بایستند، اضافه کرد: حال این سوال ایجاد می شود که آیا کمبود روغن در آبان، آذر و حتی خرداد ماه را نیز باید ناشی از تصمیمات مجلس دانست یا ناکارآمدی دستگاه های اجرایی در تامین و توزیع کالاهای اساسی؟

شرکت بازرگانی دولتی به جای صدور اطلاعیه و شانه خانه خالی کردن از مسئولیت ها به فکر حل اساسی مسائل باشد

وی اضافه کرد: شرکت بازرگانی دولتی باید به جای صدور اطلاعیه، سیاسی کاری و شانه خانه خالی کردن از اجرای مسئولیت ها به فکر حل اساسی مسائل باشد چراکه از زمان ایجاد صف های طولانی برای خرید مرغ، مدت طولانی نمی گذرد آیا این موضوع نیز ناشی از تصمیمات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 است؟

مصطفی طاهری

این کننده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه باید به دنبال حل ریشه ای مسائلی مانند کمبود برخی کالاهای اساسی در بازار و تامین کالاهای ارزان قیمت برای مردم بود، ادامه داد: ایجاد صف و نبود کالا را می توان ناشی از کاهش میزان واردات دانست، اما در صورتی که واردات روغن به میزان کافی بوده باید علت را در جای دیگری مانند قاچاق معکوس و… دنبال کرد.

دستگاه های مسئول نباید به جای نظارت دقیق و حل مسائل، کمبودها را گردن نهاد دیگری بیاندازند

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 با بیان اینکه ریشه مشکل کمبود روغن را باید جای دیگری جستجو کرد، گفت: دستگاه های مسئول نباید به جای نظارت دقیق و حل مسائل، کمبودها را گردن نهاد دیگری بیاندازند.

طاهری شرح داد: اگر مشکل کمبود روغن در بازار و ایجاد صف برای خرید این محصول در ماه هایی مانند خرداد و آبان وجود نداشت و پس از تصمیم کمیسیون تلفیق مبنی بر تک نرخی شدن ارز ایجاد می شد، باید دلیل شرکت بازرگانی دولتی درباره کمبود روغن مورد بررسی قرار می گرفت اما در شرایطی که این مشکل از ماه های پیش در کشور وجود دارد، نمی توان تصمیم کمیسیون را دلیل ایجاد صف و نبود روغن در بازار دانست مگر اینکه بگوییم جامعه از ماه ها قبل از تصمیم کمیسیون تلفیق آگاه بود!

70 درصد ارز 4200 تومانی نصیب رانتخواران شده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ارز 4200 تومانی به میزانی که در سال های گذشته تخصیص یافته، به دست مصرف کننده نهایی نرسیده است، ادامه داد: تنها حدود 30 درصد ارز ترجیحی به دست مردم رسیده و 70 درصد آن نصیب رانتخواران شده است.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "نماینده مجلس: آیا کمبود و گرانی روغن هم ناشی از مصوبه تلفیق است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مجلس: آیا کمبود و گرانی روغن هم ناشی از مصوبه تلفیق است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید