رئیس جمهور افزایش قیمت خودرو را لغو کرد

به گزارش وبلاگ هانیما، با توجه به دستور رئیسی در مورد افزایش نیافتن قیمت ها و اینکه ستاد تنظیم بازار برای افزایش قیمت مصوبه ای نداشته است، وزارت صمت به خودروسازان دستور داد که هرگونه افزایش قیمت خودرو ملغی گردد.

رئیس جمهور افزایش قیمت خودرو را لغو کرد

روز سه شنبه 18 آبان ماه بود که دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا با اعلام شرایط فروش نو خود، به طور رسمی افزایش قیمت محصولات خود را اعلام کردند؛ به طوری که پژو 206 تیپ 2 از 127 میلیون تومان به 184 میلیون تومان رسیده بود و دیگر خودروهای لیست هم افزایشی بین 1 الی 15 درصدی داشته اند. این افزایش قیمت باعث شد تا در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه قیمت خودرو در بازار آزاد به شدت افزایش پیدا کند؛ به طور مثال قیمت پژو 206 تیپ 2 در بازار آزاد به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرد.

پنج شنبه 20 آبان ماه، یعنی تنها 2 روز پس از اعلام قیمت های نو از سوی دو خودروساز، رئیسی با دستور شخصی خود و باتوجه به عدم وجود مصوبه ای در ستاد تنظیم بازار درخصوص افزایش قیمت خودرو، این شرایط فروش و قیمت نو خودروسازان را لغو کرد.

طبق دستورالعمل رئیس جمهور مبنی بر اینکه افزایش قیمت کالاهای موردنیاز مردم باید در ستاد تنظیم بازار تصویب شود، وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد که فعلاً افزایش قیمت خودرو منتفی شود. اگرچه مدیرعاملان ایران خودرو و سایپا در صدا و سیما اعلام نموده بودند که افزایش قیمت نو برای تعهدات پیش فروش تا خاتمه امسال نیست. بااین حال باز هم به علت اثرات روانی این مصوبه، اجرای آن فعلاً منتفی شده است.

این افزایش قیمت و لغو آن تنها در 48 ساعت، باعث ایجاد دو سؤال می شود. دو خودروساز بزرگ کشور بی شک بدون درنظرگرفتن نظر وزارت صمت دست به چنین اقدامی نزده اند. بعلاوه در پی افزایش قیمت خودرو، وزیر صمت مخالفت خود را اعلام نکرد، اما اکنون رئیس جمهور به طور مستقیم دستور داده و این افزایش قیمت را لغو نموده است. امری بسیار عجیب که به نظر می رسد عکس العمل و یا تصمیم وزارت صمت در قبال افزایش قیمت دو خودروساز، از سوی رئیس جمهور نیز زیر سؤال رفته است.

سؤال دوم درمورد شرایط بازار است؛ جایی که در روز چهارشنبه و در پی افزایش قیمت خودرو بسیار ملتهب شد و قیمت خودروها در بازار آزاد و به مخصوص مواردی که در این بخش نامه نو بودند، به شدت افزایش پیدا کرد. اما آیا این صعودی شدن قیمت خودرو که به دستور رئیس جمهور لغو شده است، دوباره قیمت خودرو در بازار آزاد به قبل از روی چهارشنبه باز می شود؟ سؤالی که اگر جواب آن خیر باشد، باید بگوییم بازنده اصلی این بازی دو روزهٔ خودروسازان و دولت، مصرف کننده واقعی است که اکنون بدون هیچ افزایش قیمتی، همان خودرو را باید گران تر از قبل بخرد!

آگهی های خرید و فروش خودرو

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ وبلاگ هانیما بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "رئیس جمهور افزایش قیمت خودرو را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور افزایش قیمت خودرو را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید